بازدید 22569

رهبر القاعده یمن کشته شد+عکس

روز جمعه، ۸ مهر (۳۰ سپتامبر)، وزارت دفاع یمن اعلام کرد که «انور العولقی»، که از او با عنوان یکی از رهبران شبکه القاعده یمن نام برده شد، هدف یک حمله هوایی قرار گرفته و همراه با تعدادی از همراهان خود از پای درآمده است.
کد خبر: ۱۹۳۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۷ 30 September 2011
سرویس بین الملل - روز جمعه، ۸ مهر (۳۰ سپتامبر)، وزارت دفاع یمن اعلام کرد که «انور العولقی»، که از او با عنوان یکی از رهبران شبکه القاعده یمن نام برده شد، هدف یک حمله هوایی قرار گرفته و همراه با تعدادی از همراهان خودکشته شده است.

به گزارش «تابناک» و به نقل از «بی بی سی»  ساعاتی بعد، گزارش شد که یک مقام دولتی آمریکایی هم خبر کشته شدن این عضو القاعده را مورد تایید قرار داده اما هنوز دولت آمریکا اطلاعیه ای رسمی در این مورد منتشر نکرده است.


براساس اطلاعیه وزارت دفاع یمن که از تلویزیون دولتی آن کشور پخش شد، خودرو حامل العولقی و یک خودرو دیگر که آن را همراهی می کرد در نقطه ای در شرق این کشور هدف حمله هوایی قرار گرفته است.

تشکیلات القاعده در یمن یکی از فعال ترین شاخه های این شبکه در منطقه محسوب می شود.
در صورتی که این خبر صحت داشته باشد، وی دومین عضو برجسته القاعده است که در سال جاری کشته شده است . 
در ماه مه، اسامه بن لادن، رهبر شبکه القاعده، در حمله کماندویی نیروهای آمریکایی در داخل خاک پاکستان کشته شد.

انور العولقی، چهل ساله، از پدر و مادر یمنی در ایالات متحده متولد شد و در رشته مهندسی در این کشور تحصیل کرد.

به گفته منابع اطلاعاتی آمریکا العولقی از حملات انتحاری یازدهم سپتامبر آگاهی داشت

او که دارای تابعیت دوگانه آمریکایی و یمنی بود، بعدا به مطالعات اسلامی روی آورد و به عنوان مبلغ و روحانی مسلمان در آمریکا به فعالیت پرداخت و به گروه های تندرو اسلامی گرایش یافت.

به گفته منابع اطلاعاتی آمریکا، العولقی از جمله مربیان فکری تعدادی از کسانی بود که در عملیات انتحاری یازدهم سپتامبر دست داشتند و پیشاپیش از این عملیات آگاهی داشت.

لیه شهروندان و منافع غربی در یمن و نقاط دیگر و همچنین تلاش برای سازماندهی عملیاتی در خاک آمریکا متهم کرده اند.
در سال ۲۰۱۰، این شهروند آمریکایی در یک پیام ویدیوئی فتوا داد که جهاد علیه آمریکا بر تمامی مسلمانان واجب است و کوتاه مدتی پس از آن، نام او در فهرست هدف های سازمان های اطلاعاتی آمریکا قرار گرفت.

در همان سال، سازمان ملل متحد نیز او را یکی از افراد مرتبط با شبکه القاعده اعلام کرد.

شیوایی بیان و تسلط العولقی به دو زبان عربی و انگلیسی باعث شده بود تا بتواند به شکلی موثر به تبلیغ دیدگاه های القاعده در میان جوانان اسلامگرا در کشورهای غربی نیز مبادرت کند.

این نخستین باری نیست که گزارشی از کشته شدن انور العولقی منتشر می شود.

در ماه مه سال جاری و کوتاه مدتی پس از کشته شدن اسامه بن لادن، گزارش هایی انتشار یافت حاکی از اینکه هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی محل العولقی را در یمن شناسایی کرده و هدف قرارداده اند اما خبر کشته شدن او بعد تکذیب شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی